Vücüdumuzda en önemli organlardan birisi olan karaciğer aslında bizim için doğal detoks görevini yerine getiren işlevi bulunmaktadır. Son yıllarda detoks kavramı çok popüler olmaya başladı ancak biz karaciğerimize iyi bakarsak vücut daha sağlıklı çalışacak , kilo vermemiz kolaylaşacak ve toksinler daha iyi bir şekilde vücuttan atılacaktır.
Doğal besinler ve beslenmemizde dikkat edeceğimiz püf noktalar ile karaciğer sağlığını koruyabilirsiniz . Peki bu besinler nelerdir :

1- Turpgiller

İçeriklerinde sigara dumanında bulunan nitrozaminler gibi belli toksinleri nötralize eden kimyasallar bulunduğundan, turpgiller karaciğer detoksu için oldukça güçlü gıdalardır. Aynı zamanda detoks süreci için ihtiyaç duyulan enzimlerin de karaciğer tarafından üretilmelerine yardımcı olan glukosinolat maddesi içerirler. Turpgillere örnek olarak brokoli, Brüksel lahanası, karnıbahar ve lahana verilebilir.

2- Taze meyvelerden gelen antioksidanlar

Antioksidanlar karaciğeri detoks sürecinde doğal olarak yüksek düzeyde açığa çıkan serbest radikallere karşı korurlar.
Antioksidan içeriği en yüksek meyveler ise : böğürtlen, yaban mersini, turunçgiller, kayısı, greyfurt, havuç , sert kabuklu meyveler ( fındık , ceviz , badem) gibi.

3- Sarımsak

Karaciğer enzimlerini aktive ederek toksinlerin vücuttan atılımına destek olur. Sülfür bazlı bir madde olan allicin içeriğiyle karaciğer detoksifikasyonunu sağlar.

4- Enginar

Enginarın en büyük özelliği karaciğeri temizlemesinin yanı sıra safranın kolay akışını sağlamasıdır.
İçeriğindeki vitamin ve minerallere ek olarak enginarda bulunan ‘Ciarin’ adlı madde karaciğer, safra kesesi, böbrekler ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardım eder. Bedeni ve ruhsal bitkinliği giderir.
Safra salgılanmasının artışına etki ederek hazımsızlık ve diğer sindirim şikâyetlerinin azaltılmasına yardımcı olur.

5- Yeşilçay

Yeşil çay, ‘kateşin’ adı verilen antioksidan bakımından zengindir. Araştırmalar,  kateşinlerin karaciğer de dahil bazı kanser türlerine karşı vücudu koruyabileceğini gösteriyor.

6- Su

Karaciğeriniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri, sağlıklı kilo vermektir. Yüksek kalori ve şeker içeren içecekler yerine gün içinde yeterli miktarda su tüketmek( en az 2 litre) , sizi her gün fazladan yüzlerce kaloriden kurtaracak ayrıca metabolizmanızın daha iyi çalışmasına da yardımcı olacaktır.

7- Mercimek

Mercimek yüksek miktarda arginin içermektedir. İşte barındırdığı bu amino asit sayesinde mercimek, karaciğeri  güçlendirmek için tüketebileceğiniz yiyeceklerin başında gelmektedir.

8- Domates

Lezzetli olmasının ve vücudun su miktarının bir kısmını karşılamasının yanında domates, glutatyon içerir. Glutatyon, karaciğeri temizleyen bir maddedir.
Domates aynı zamanda cilt, meme, karaciğer ve karaciğer kanserine karşı koruyucu özellikteki likopen pigmentini içerir.

9- Yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak, maydonoz, dereotu, roka, pazı , ısırgan otu gibi yeşil yapraklı sebzeleri mevsimi geldiğinde beslenmemizde olmalıdır.
Bu sebzeler, karaciğeri zararlı ağır metallerden temizler. Safra üretimini artırarak yiyeceklerle beraber vücudumuza giren tarım ilaçlarını da yok eder.

10- Zencefil- zerdeçal

Bu baharatlar antioksidan bileşenler açısından zengin olduğundan hem karaciğer için hem de sağlığımızı korumamız için önemi büyüktür.Karaciğerinize en iyi gelen yiyeceklerdendir, çünkü toksinlerin atılmasına yardımcı olur ve kanserojen hücreleri iyileştirir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp