Dünya olarak çok da alışık olmadığımız yepyeni bir sorun ile karşı karşıyayız: KORONA VİRÜS. Özellikle mevsim geçişlerinde de sıklıkla karşılaştığımız grip, nezle, yüksek ateş, boğaz ve baş ağrısı gibi problemlerin esas sebebi zayıflamış savunma mekanizmasından kaynaklanıyor. Kendimizi korona virüs dahil olmak üzere tüm hastalıklardan korumanın yolu ise güçlü savunma mekanizmasından geçiyor. Güçlü bir bağışıklık sisteminin yolu ise “beslenme” den geçmektedir.

Peki savunma mekanizmamız olan bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için ne yapmalıyız?

  1. Yeterli ve dengeli beslenin.
  2. Diyetinizde tam tahılları kullanın.
  3. Sağlıklı yağ grubu olan yağlı tohumları diyetinize ekleyin.
  4. Basit şeker alımınızı azaltın.
  5. Güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlayın. Herhangi bir sağlık sorununuz yoksa her güne bir yumurta ekleyin.
  6. Susama hissetmeseniz bile günde en az 2-2.5 litre su için.
  7. Yoğurt, kefir, turşu gibi fermente besin öğelerini ihmal etmeyin.
  8. Baharatların gücünden faydalanın. Özellikle zerdeçal, zencefil gibi antioksidan aktivitesi yüksek baharatları diyetinize ekleyin.
  9. Farklı besin grupları ile diyetinizi çeşitlendirin.
  10. Satın aldığınız besinleri bol su ile yıkayın.
  11. Günde 6-8 saat uykuya özen gösterin.
  12. Düzenli egzersizlerinize evde bile olsanız devam edin.

Yapacağınız rutin sağlıklı beslenme önerileri ile bağışıklığınızı güçlendirmek oldukça kolay. Kişisel hijyene gösterdiğiniz özen ve sağlıklı yaşam tarzı ile siz de kendinizi birçok hastalıktan koruyabilirsiniz.

Whatsapp