Bugünkü yazımızda daha önce de konuştuğumuz gibi besin alımını etkileyen etmenleri incelemeye devaam edeceğiz. Gelin başlayalım.

  1. Yemek Yenilen Ortam

Koku, sıcaklık, ses ve çalan müzik tüketilecek besinlerin seçmenizi etkileyecektir. Çevrenin rengi psikolojik süreçler ve davranışları etkileyerek tercih üzerinde etkili olmaktadır.

Kırmızı ve sarı gibi parlak, sıcak renkler uyarılma seviyesini arttırmaktadır. Bu nedenle özellikle fastfood zincirleri tarafından tercih edilir. Ayrıca etraftaki renklerin uyumu kişiyi rahatlatrak daha fazla tüketmeye itebilmektedir.

Araştırmalar, ortamda çalan müzik hızlı ve yüksek ise müşteriler daha hızlı yediğini, yavaş müzikte ise tüketim hızı düşerken miktarında artış olduğunu göstermektedir.

  1. Besinin Rengi

Besinler için renk tercihleri; tecrübe, kültür, koşullama ve alışkanlıkların sonucudur. Avrupa’ da ve Asya’ da yapılan araştırmalar sonucunda parlak yeşil ve

kırmızı tonların yiyecek için en çok tercih edilen renkler olmuştur.

Ayrıca mavi en popüler renklerden biri olmasına rağmen besinlerde en az iştah açıcı renk olarak bulunmuştur.

  1. Cinsiyet

Kadınların erkeklere göre sebze tüketimini daha sık tercih etmektedir. Yağlı ve şekerli besinler, et grubu, işlenmiş et ürünleri ve yumurtalar da erkeklerin en çok tükettiği besinler arasındadır. Bunun nedeni kadınların diyete daha çok önem vermesi ve erkeklerin de enerji ihtiyacının daha yüksek olmsından kaynaklandığı düşünülmektedir.

Genel olarak bakacak olursak; erkekler her yaş grubunda kadınlara göre daha az sağlıklı besinlere eğilim halindedirler.

  1. Yaş

Yaşın artması ile birlikte denenen besin sayısı arttığı için bireylerin zamanla diyetleri daha çeşitli olmaktadır.

Meyve, yağlı ve şekerli besinleri en çok 11 yaşa kadar olan grup seçerken balık ve süt grubuna ait besinler gençler tarafından tercih edilmektedir. Deniz ürünlere karşı erkek bireyler stabil kalırken kadınlarda yaş arttıkça tercih etme oranı azalır.

Gördüğünüz gibi besin tüketiminizi etkileyen oldukça fazla etmen var. Ancak seçim hala sizin kararınız. Sağlığınızda ısrarcı olmaya ne dersiniz?

Rabia Yoran
Takip edin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp