Yaşlanmaya karşı koymak tabi ki mümkün değil.  Yaşlandıkça Alzheimer gibi yaşam kalitesini düşüren hastalıklara yakalanma riski artmaktadır.  Ancak yaşam süresini uzatmak ve kaliteli yaşam sürmek hepimizin isteğidir. Bu nedenle yapmamız gereken ilk şey beynimize iyi bakmaktır.

Yapılan çalışmalar beslenmenin Alzheimer hastalığının başlamasını önlemede veya geciktirmede önemli bir yeri olduğunu göstermektedir. Bu nedenle 2015’te Harvard ve Rush Üniversitesi Tıp Merkezi’ndeki araştırmacılar beyin fonksiyonlarını geliştirecek ve bunamayı önleyecek bir diyet modeli geliştirdiler. Bu diyetin adı MIND diyetidir.

Yapılan araştırmalarda MIND diyeti ile yaşlanma süreci 7,5 yıl azalmıştır. MIND diyeti ile bireylerin Alzheimer riskinin %30 ile %53 oranlarında azaldığını gösteren çalışmalar bulunmaktadır.

Peki bu diyetin içeriği nedir? Dediğinizi duyar gibiyim. MIND diyeti aslında yıllardır sağlıklı olduğunu bildiğimiz Akdeniz Diyeti ile DASH Diyetinin bir karmasıdır. Bu diyetle amaç beyin için yararlı olan besin alımını arttırmak ve yararı olmayan veya yararı az olan besinlerin  alımını azaltmaktır.

MIND diyeti, hayvansal ve yüksek doymuş yağ içeren besinlerin alımını sınırlamaktadır. Bunlar kızartılmış yiyecekler, kırmızı et, yağlı, tuzlu peynirler ve tereyağıdır.  Aynı zamanda hamur işi ve şeker tüketimi de sınırlanmalıdır. MIND Diyeti özellikle çilek ve yeşil yapraklı sebzelerin tüketilmesini ve doğal, bitkisel kaynaklı besinlerin alınmasını önerir.

Beynimize İyi Bakmak İçin İşte 7 Altın Kural !

  1. Haftada en az 1 kez balık tüketmek.
  2. Haftada en az 2 porsiyon beyaz et tüketmek.
  3. Haftada en az 3 porsiyon mercimek, nohut, kuru fasulye gibi baklagiller tüketmek.
  4. Ispanak, marul, pazı, semizotu, brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeleri haftada en az 6 kez tüketmek.
  5. Her gün mutlaka çiğ fındık, badem gibi yağlı tohumları tüketmek.
  6. Çilek, böğürtlen, yaban mersini ve ahududu gibi beyin için oldukça önemli meyveleri haftada en az 2 kez tüketilmelidir.
  7. Tereyağını günde 1 tatlı kaşığından fazla tüketmemek.

Bunların yanında her uyandığın güne güzel bir kahvaltıyla mutlu başlayarak, gün içerisinde bol su tüketerek ve hareket ederek beynine iyi bakabilirsin.

Diren Kaptan
Takip edin

Diren Kaptan

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden 2017 yılında şeref öğrencisi ünvanıyla mezun olmuştur. Eğitim hayatı süresince Ankara’daki çeşitli hastanelerde stajyer diyetisyen ünvanıyla görev yapmıştır. Okuduğu süreç boyunca İşaret Dili ve İlk Yardım Eğitimi, Beden Dili Eğitim Programı, Profesyonel İletişim Eğitim Programı, Zihin Haritaları Eğitim Programı, Diksiyon Hitabet Eğitim Programı Başarı Sertifasını almıştır.
Ekim 2017 yılından itibaren Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi’nde diyetisyen ünvanı ile görev yapmaktadır. Katıldığı Gaps eğitimi programı ile Gaps Practitioner Sertifikasını almıştır.
Sağlıklı bir yaşam sürmenin sırrının dengeli ve düzenli beslenmeden geçtiğini bilmekte ve bu ilkeyle yaşamaktadır. Sağlık, beslenme ve diyet üzerine bilimsel yayın ve kitapları yakından takip etmekte ve bu bilgiler doğrultusunda kendini geliştirerek sizleri aydınlatmaktadır.
Diren Kaptan
Takip edin

Diren Kaptan Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp