Sık sık farklı diyetler yapıp kilo veremiyor musunuz? Hatta kilo grafiğiniz sürekli artan bir ivmeye mi sahip?? Evet günümüzün en büyük sorunu obezite ve buna bağlı olarak ortalıkta şöyle beslenmelisiniz böyle beslenmelisiniz diye yalan yanlış önerilerde bulunan insanların artması. Bir çoğunuz hayatında en az bir defa herhangi bir popüler diyeti uygulamıştır. Ancak genelde sonuç hızlı hızlı verilen ve bir o kadar hızlı geri alınan kilolalar üstüne üstlük yavaşlayan metobolizma ve bozulan sağlık buna eşlik eder… Sağlıklı kilo verme profesyonel bir destek alarak yani biz diyetisyenler eşliğinde yapılması gereken bir iştir. Şimdi ben size diyet esnasında en sık yapılan yanlışlardan bahsedeceğim.

  1. ’’Ekmeği kestim hala kilo veremiyorum.’’

Kilo vermeye karar veren herkes ilk etapta ekmek,pilav,bulgur, makarna gibi karbonhidrat grubunu tamamen diyetinden çıkarır. İlk etapta tartıda düşen rakam sizi mutlu etse de sonradan aslında incelmediğinizi fark edeceksinizdir. Bunun sebebi ihtiyacımız olan karbonhidrat grubunu tüketmediğimiz zaman vücudumuzdaki glikojen depoları tükenir ve vücut enerji olarak kaslarımızın içerisindeki karbonhidratları kullanır. Bu da kas ve su kaybı demek olur. Vücudumuzda 1 gr kas kaybı olduğu zaman beraberinde 2,7 gr su kaybı olur. Bu da beraberinde halsizlik, baş ağrısı , uykusuzluk gibi problemleri beraberinde getirir. Sizde kilo verdiğiniz zaman yağ oranı yüksek olan bölgenizde incelme olmuyorsa yağ kaybetmiyorsunuz demektir.

  1. 1 veya 2 öğün beslenmek

Sadece 1 veya 2 öğün beslendiğiniz zaman özellikle akşama doğru sürekli bir şeyler atıştırırken bulursunuz kendinizi. Bunun sebebi uzun süren açlık sonucu düşen kan şekeri ve bunun sonucunda oluşan açlık krizleri… 3 ana öğün ile beraber 2 yada 3 ara öğün yapıldığı zaman açlık krizlerinin önüne geçebilir ve öğünlerinizi daha kolay kontrol altına alabilirsiniz. Ayrıca bu şekilde beslendiğiniz zaman metobolizmanızı hızlandırmış olacaksınız.

  1. Çok düşük kalorili beslenmek

Maalesef kilo vermede en sık yapılan yanlışlardan biri de bu. İnsanlardan en sık duyduğum cümle nerdeyse tüm gün aç geziyorum ama tartıda gram oynamıyor… Vücudumuzun ihtiyacı olan belli bir enerji miktarı vardır ve bunun altında enerji aldığınız zaman metobolizma hızımız iyice düşer ve vucudumuz kendini korumaya alır. Bu yüzden yağ kaybı yaşamazsınız. Bununla birlikte baş ağrısı, halsizlik,yorgunluk,dikkat bozukluğu ,kabızlık, tansiyon düşüklüğü gibi sorunlara da yol açar.

  1. Nede olsa sağlıklı diye kontrolsüz tüketilen besinler

E yiyeceğiz biz o zaman dediğinizi duyar gibiyim  Evet maalesef en sevdiğimiz sağlıklı besinler arasında bulunan meyve grubu da fazla tüketildiği zaman kilo almamıza sebep olabilir. Özellikle yaz aylarında bol bol karpuz tükenlere sesleniyorum Porsiyon Kontrolü yapın! Meyvenin içerisinde yüksek oranda meyve şekeri yani Fruktoz bulunmaktadır. Bu da fazladan alınan yüksek kalori demek oluyor. Gün içerisinde tüketebileceğimiz meyve miktarı kişiden kişiye değişmektedir. Ancak günde ortalama 2-3 porsiyon meyve tüketilebilir. 1 adet şeftali, 2 adet mandalina , 3-4 adet kayısı, 1 ince dilim karpuz birer porsiyon meyve miktarlarıdır.

Her şeyden önemlisi kilo vermek için sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmeli; önünüze büyük hedefler yerine gerçekçi ve küçük hedefler koymalı; diyetinizi yasaklardan oluşturmak yerine porsiyon kontrolü yaparak fazladan alınan kaloriler için telafi yapılmalı ve en önemlisi kilo verme dursa bile sağlıklı beslenmeden vazgeçmemelisiniz. Belki küçük bir ara vererek yeniden başlayabilir belki de küçük.

Diren Kaptan
Takip edin

Diren Kaptan

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden 2017 yılında şeref öğrencisi ünvanıyla mezun olmuştur. Eğitim hayatı süresince Ankara’daki çeşitli hastanelerde stajyer diyetisyen ünvanıyla görev yapmıştır. Okuduğu süreç boyunca İşaret Dili ve İlk Yardım Eğitimi, Beden Dili Eğitim Programı, Profesyonel İletişim Eğitim Programı, Zihin Haritaları Eğitim Programı, Diksiyon Hitabet Eğitim Programı Başarı Sertifasını almıştır.
Ekim 2017 yılından itibaren Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi’nde diyetisyen ünvanı ile görev yapmaktadır. Katıldığı Gaps eğitimi programı ile Gaps Practitioner Sertifikasını almıştır.
Sağlıklı bir yaşam sürmenin sırrının dengeli ve düzenli beslenmeden geçtiğini bilmekte ve bu ilkeyle yaşamaktadır. Sağlık, beslenme ve diyet üzerine bilimsel yayın ve kitapları yakından takip etmekte ve bu bilgiler doğrultusunda kendini geliştirerek sizleri aydınlatmaktadır.
Diren Kaptan
Takip edin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp