Hamilelik döneminden sonra bebeklerinizi kucağınıza aldığınız o an işte o zaman asıl annelik başlıyor.

Bebeğim doyuyor mu? Sütüm yetiyor mu? Hamilelikte aldığım kiloları nasıl veririm?

Yeni anne adaylarının aklında hep bu sorular vardır. Ama unutmayın ki sizin beslenmeniz iyi oldukça bebeğinizin de beslenmesi yeterli ve sağlıklı olacaktır.

Bu nedenle emzirme döneminde beslenme çok önemlidir.

Emziren anne ne iki kişilik yemeli, ne de hızla kilo vermeye çalışmalıdır. Emzirme sırasında normal kalori ihtiyacına ek olarak 300-500 kalori daha fazla almanız yeterli olacaktır.

  • Günde 3-3,5 litreye yakın sıvı almaya dikkat edin. İhtiyaç hissettikçe, yeterince su, bitki çayları, meyve suyu, ayran, komposto gibi sıvılar tüketin. Kompostoyu şekerli yapmanıza gerek yok. Meyvenin kendi şekeri yeterli olacaktır.
  • Yapılan araştırmalar nikotinin sütü azalttığı gösterilmiştir. Tamamen bırakamıyorsanız, içtiğiniz miktarı en aza indirgeyin ve zaman olarak bebeği emzirdikten hemen sonrayı seçin.
  • Araştırmalarla kanıtlanmış olmasa da, lahana, karnabahar, kuru baklagiller, soğan, sarmısak gibi keskin kokulu gıdalar sıkça suçlanmakta, bebekte gaz sancısını artırdığı ileri sürülmektedir. Böyle bir durum gözlemlerseniz, bir süre bu gıdalardan uzak kalmayı deneyebilirsiniz.
  • Emziren annelerin beslenmesine ve kalori alımına çok dikkat etmesi gerekir. Çünkü 10 ml süt salınımı için yaklaşık 7 kalori harcanır.
  • Proteinin yeterli miktarda alınması çok önemlidir. Özellikle balık haftada en az 2 kez tüketilmelidir.
  • B12 vitamini süt verimliliği için önemlidir. Bu nedenler her gün yumurta tüketilmelidir.
  • Kalsiyumun yeterli alınması, annenin kemik sağlığı için önemlidir. Süt, yoğurt, peynir tüketilmelidir.
  • Folik asit gebelik döneminde olduğu kadar, emzirme döneminde de önemlidir. Yeşil yapraklı sebzeleri bol tüketmeye özen gösterin.
  • B vitamini tüketimi de yeterli olmalıdır. Bunun için tam buğday, bulgur ve kuru baklagiller tercih edilebilir.
  • Magnezyum ve çinko her kadın için yaşamın her döneminde önemlidir. En iyi kaynaklarından bazıları kırmızı et ile fındık ve badem’dir
  • D vitamini anne sütünde yeterli değildir. Bebeğe yapılan takviyeye rağmen, güneşli havalarda her gün 15-20 dakika açık havaya çıkarmak, bu vitaminin sentezi için faydalı olur.
  • Demir eksikliği varsa, pekmez veya kuru üzüm yanında C vitamini içeren bir taze meyve tercih etmelisiniz.
  • Tatlı yemek isterseniz, gaz yapmayacak şekilde sütlü tatlıları tercih edebilirsiniz.

 

Emziren anneler hem kendi sağlığı hemde bebeğinin sağlığı için beslenmesine çok dikkat etmelidir. Emzirme dönemine uygun beslenme programımız ile sağlıklı beslenerek, kaliteli süt üretmek ve kilo kaybetmek mümkün. Hem annenin hem bebeğin sağlığı için muhakkak beslenme uzmanından yardım alınmalıdır.

Diren Kaptan
Takip edin
Diren Kaptan Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp