KANSERLE SAVAŞAN BESİNLER

Sağlıklı beslenerek hastalıkları önlemek mümkün.Sağlıksız beslenmek ise kanser oluşma riskini yüzde 30 oranında artırabiliyor. Kanserden korunmak için öncelikle bütün besin gruplarını yeterli ölçüde içeren karışık beslenme tarzını benimsemek şart.

Dikkat edilmesi gereken bir başka nokta ise kanserle savaşan besinleri beslenmede yer vermek gereklidir. Bazı besinler kanser hücrelerini vücuttan uzaklaştırmada yardımcı olurlar.

İşte kanserle savaşan besinler

KÜKÜRTLÜ SEBZELER;

Brokoli, lahana ( kırmızı, beyaz, kara, yer, çin), karnabahar, brüksel lahanası, pazı, turp çeşitleri, şalgam, hardal yeşillikleri, su teresi, yabani havuç kükürtlü sebzelerdir. Bu besinler içerdikleri sülforafan adlı fitokimyasal sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici, enfeksiyonlardan koruyucu etki gösterirler.

KURU BAKLAGİLLER;

Kuru fasulye, nohut, kırmızı ve yeşil mercimek ile soya fasulyesi gibi kuru baklagiller hem iyi birer bitkisel protein kaynağı hem çok iyi bir posa kaynağı hem de içerdikleri fitokimyasallar sayesinde çok iyi bir kanser savaşçılarıdır. Kanser riskini azaltmak için kuru baklagillere haftada 2-3 kez sofranızda yer verin.

ÜZÜMSÜ MEYVELER

Çilek, böğürtlen, ahududu, yaban mersini, dut, üzüm, kızılcık, kiraz ve vişne gibi üzümsü meyveler vücut hücrelerini serbest radikal hasarından koruyan bileşikleri içerirler.

BAHARATLAR

Baharatlar doğru miktarda ve doğru besinlerle buluştuğunda hem yemeğin lezzetini hem de besleyici özelliğini arttırıyorlar. Antioksidan özellikleri sayesinde kanser hücrelerinin yok edilmesine yardımcı olurlar.

KAROTENOİDLER

Karotenoidler vücutta oluşan ve dışarıdan alınan kanser yapıcı re aktif türlerini etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltırlar. Karotenoidler koyu turuncu, sarı, yeşil ve kırmızı sebze ile meyvelerde bulunur

OMEGA-3

Omega-3 yağ asitlerinin tümör oluşumunu geciktirdiği ile ilgili çalışmalar var. Balık omega-3 yağ asitleri açısından zengin bir kaynaktır.

PREBİYOTİKLER

Prebiyotikler, bağırsaktaki dost bakterilerin besin kaynağını oluşturuyor. Dost bakterileri besleyen besinler aynı zamanda bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunuyor ve bu sayede kanser öncüsü hücrelerin oluşumunu engelliyorlar. Enginar, kereviz, pırasa, kuşkonmaz, soğan, sarımsak muz, yer elması, hindiba, buğday kepeği, tam tahıllı ürünler ve kuru baklagiller prebiyotik besinlerdir.

SİYAH VE YEŞİL ÇAY

Hem siyah çay hem de yeşil çay yapısında güçlü bir antioksidan olan polifenolleri içerir. Kanser riskini azaltmak için günde 1-2 fincan yeşil çay veya 3-4 fincan siyah çay tüketmek gereklidir. Ancak sıcak içecekler yemek borusu kanser riskini artırdığı için çayın çok sıcak olmamasına dikkat edin, küçük yudumlar halinde keyfini çıkararak içmeye özen gösterin.

KURUYEMİŞLER

Ceviz, fındık, fıstık, badem, brezilya fıstığı ve kaju fıstığı gibi sert kabuklu kuru yemişler magnezyum, selenyum ve E vitamini gibi antioksidan özelliği sayesinde kanser riskini azaltır.

Diren Kaptan
Takip edin
Diren Kaptan Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp