Son zamanlarda adını sıkça duymaya başladığımız kefir aslında Orta Asya’daki Kafkas Dağları’nda ortaya çıkmış ve binlerce yıl öncesinden günümüze kadar gelmiştir. Kefir; yoğurt, ayran, peynir, krema gibi fermente bir süt ürünüdür. Ancak içerdiği probiyotik bileşenler ile diğer fermente süt ürünlerinden ayrılır. Kefir, tıpkı yoğurdun mayalanması gibi sütün kefir taneleri ile mayalanması sonucu üretilir. Üretilen kefirde bulunan kefir taneleri ile de kolaylıkla sütten tekrar tekrar kefir üretilebilinir. Kefir fermente bir ürün olduğundan ekşi ve kendine has bir tada sahip olsa da tüketildikçe tadına alışılabilinir.

Peki neden kefir içmeliyiz?

Kefir başta protein olmak üzere içerdiği vitamin ve minerallerden dolayı yüksek besin değerine sahiptir. Kefirin içerdiği proteinlerin vücutta sindirimi kolaydır. Kefir B vitamini başta olmak üzere K ve C vitaminleri bakımından iyi bir vitamin kaynağıdır. Mineral bakımından da zengin olan kefir magnezyum, kalsiyum ve fosfor içermektedir.

Sağlık üzerinde olumlu etkileri olan ve canlı mikroorganizmalar olan probiyotikler kefirde bol miktarda bulunur.

İçerdiği zengin besin öğeleri ve probiyotikler sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirme ve mikroplara karşı korumada, kanseri önleme ve tedavi etmede, kolesterolü düşürmede hatta obezite ile mücadelede kefirin olumlu etkisi yapılan deneysel çalışmalar ile kanıtlanmıştır. Aynı zamanda yapılan çalışmalarda kabızlık sorunu yaşayan bireylerin kefir içerek bağırsaklarının çalışmasının düzeldiği görülmüştür.

Kefirin sağlık açısından bu olumlu etkileri gösterebilmesi için düzenli olarak her gün tüketilmesi gerekir. Kefir tüketimine alışmak amacıyla başlangıçta her gün 1 çay bardağı (100 ml) kefir içerek tüketimine başlanabilir. Kefir tüketimine alışıldıktan sonra günlük içilmesi gereken porsiyon miktarı ise 1 su bardağı (200 ml)’dır.

Kefir, fonksiyonel ve probiyotik özellikleriyle mucizevi bir içecektir. Ne yazık ki ülkemizde, süt ve diğer süt ürünleri gibi kefirin de tüketimi yeterli değildir. Kefir, antimikrobiyel ve antikanserojenik etkisinin yanı sıra farklı beslenme ve büyüme faktörlerini içermesi ve probiyotik etkisinden dolayı her yaştan insan tarafından tüketilebilir ve tüketilmelidir. Kefire marketlerden rahatlıkla ulaşabilir ve tüketebilirsiniz. Hatta evde yoğurt yapıldığı gibi sütü kefir taneleri ile mayalayarak kolaylıkla kefir üretebilir ve içebilirsiniz.

Sağlıklı bir yaşam için, kefir için.

Diren Kaptan
Takip edin

Diren Kaptan

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden 2017 yılında şeref öğrencisi ünvanıyla mezun olmuştur. Eğitim hayatı süresince Ankara’daki çeşitli hastanelerde stajyer diyetisyen ünvanıyla görev yapmıştır. Okuduğu süreç boyunca İşaret Dili ve İlk Yardım Eğitimi, Beden Dili Eğitim Programı, Profesyonel İletişim Eğitim Programı, Zihin Haritaları Eğitim Programı, Diksiyon Hitabet Eğitim Programı Başarı Sertifasını almıştır.
Ekim 2017 yılından itibaren Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi’nde diyetisyen ünvanı ile görev yapmaktadır. Katıldığı Gaps eğitimi programı ile Gaps Practitioner Sertifikasını almıştır.
Sağlıklı bir yaşam sürmenin sırrının dengeli ve düzenli beslenmeden geçtiğini bilmekte ve bu ilkeyle yaşamaktadır. Sağlık, beslenme ve diyet üzerine bilimsel yayın ve kitapları yakından takip etmekte ve bu bilgiler doğrultusunda kendini geliştirerek sizleri aydınlatmaktadır.
Diren Kaptan
Takip edin

Diren Kaptan Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp