Dünya genelinde bakıldığında obezitenin aşırı miktarda artışa geçtiği bir gerçektir. Ancak çok yaygın olmasa da aşırı zayıf olan bireylerin de ideal kiloda olmaları gerekmektedir. Zayıf grubunda olan bireyler BKİ ‘nin 18,5 in altında olanlardır ve aşırı zayıflık durumunda

  • kalp yetmezliği
  • Osteoporoz riski
  • Bağışıklığın düşerek hastalıklara karşı direncin düşmesi
  • Doğurganlığın olumsuz etkilenmesi gibi durumlar ile karşı karşıya çıkılabilmektedir.
Kilo vermek için uğraşan bireyler olduğu gibi kilo almak için de birçok kişiyle karşı karşıya kalıyoruz .
Öncelikle kişinin gerçekten yediklerinin fazla olmasıyla birlikte kilo alamama gibi bir durumu var mı? Bunu sorgulamak gerekir eğer öyle ise mutlaka bir endokrinolog tarafından muayene edilmelidir. Mutlaka hormon, vitamin ve mineral düzeyleri değerlendirilmelidir. Ayrıca bağırsaklarındaki parazit durumu da kilo almayı engelleyebilecek önemli etkendir.
Her şey normal ise burada beslenme değişikliğine mutlaka gidilmelidir ve beslenme uzmanınız eşliğinde düzenli takip yapılmalıdır.
Beslenme düzeni nasıl olmalıdır:
  • Öğün sayısı 6,8 veya daha fazla olmalıdır
  • Ana Öğünlerde sıvıyı (çorba, ayran..) yemekten sonra tüketmelidir.
  • Gün içinde tüketilen sıvıların (süt, yoğurt,portakal suyu) kalorisi bal, reçel , pekmez , meyve , çiğ yemiş ile artırılıp tüketilmelidir.
  • Salatalar sade değil de peynir, ceviz, zeytinyağı gibi besinler eklenerek yemeklerle birlikte tüketilmelidir.
  • Taze sıkılmış meyve sularını günlük beslenmenize ekleyin
  • Kuru meyveleri ve kuru yemişleri her zaman yanınızda bulundurun
  • Cips,kola, aburcubur yerine sağlıklı öğünler yapın
  • Yemeklerle birlikte su içmeyin
Örnek bir kilo alma diyeti
Sabah : 2 yumurtalı bol yağlı peynirli omlet, çeyrek beyaz ekmek (1 simit) ,1 bardak portakal suyu
Ara : 1 avuç fındık, 1 avuç kuru üzüm
Öğle : 1 tabak tavuklu/kıymalı patates yemeği( suyuyla birlikte), 1 tabak pirinç pilavı, 1 porsiyon havuç tarator
Ara: 1 bardak boza /salep
Ara: 2 dilim börek
Akşam : orta boy pizza( peynirli )yada pide , 1 porsiyon çorba
Ara : 1 bardak muzlu ballı fıstık ezmeli süt yada sütlü tatlı
ARA ÖĞÜN ALTERNATİFLERİ :
  1. portakal suyu, kek
  2. Börek, ayran
  3. Muzlu cevizli ballı süt
  4. 1 kase sütlü tatlı (üzeri cevizli)
  5. 1 avuç kuruyemiş , 1 avuç pestil
  6. Tost ,ayran
  7. Boza , 1 avuç fındık
  8. 1 bardak salep ,1 dilim kek
  9. 1 avuç kuru üzüm, 1 avuç ceviz/ kaju
  10. 1 poaça , taze sıkılmış portakal suyu…
UNUTMAYIN aldığınız kalorinin harcanandan fazla olması durumunda kilo alımı gerçekleşir, sabırla ideal kilonuza ulaşmak için düzenli beslenin ve bu süreci sağlıklı tercihler yaparak tamamlayın…
Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Lisans dönemini 2017 yılında Artvin Çoruh üniversitesinden mezun olarak tamamlamıştır. Lisans hayatı boyunca Klinik beslenmesi, Anne ve Çocuk Beslenmesi, Hastalıklarda Beslenme ve Kurumsal Beslenme Üzerine eğitimler almış olup , Adana Numune eğitim ve Araştırma Hastanesinde, RTE Eğitim ve araştırma hastanesinde, Artvin Devlet Hastanesinde Stajyer Diyetisyen olarak eğitimini tamamlamıştır. Kanser ve Beslenme, Sporcu Beslenmesi üzerine eğitimlere katılmıştır. 2017 yılında bir catering firmasında Kurum Diyetisyeni olarak, 2018 yılının ilk aylarında ise Adana'da Ozon Terapi Ünitesinde Klinik Diyetisyeni olarak çalışmıştır. 2018 Eylül ayından itibaren Dorest Güzellik Merkezinde çalışmaktadır.
Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp