Bu zamana kadar birçok farklı gidiş yolu denediniz değil mi?

Belki de ne yapsanız o son 5 kg bir türlü gitmedi.

Ve durun tahmin edeyim. Yanlış nerede bulamadınız, bu yüzden de vazgeçip o verdiğiniz 2 kiloyu da geri aldınız.

Şimdi sizden dikkatlice bu yazıyı okumanızı istiyorum. Emin olun bunlardan birini hatta birkaçını muhakkak yapıyorsunuz.

  1. Hızlı diyetler: Bir haftada gitmesini beklediğiniz o 5 kg yüzünden sıkıca tutunduğumuz en büyük hata tam olarak bu. Şok diyetler size yüksek kilo verimleri vaat etse de ne yazık ki bunların çoğu sıvı kaybı şeklindedir. Bu nedenle dönüşü çok daha hızlı ve çok daha yağ içerikli şekilde olmaktadır.
  2. Kahvaltısız diyetler: Her diyetisyenden muhakkak duyarsınız “Kahvaltı eeen önemli öğün!” diye. Peki bunu neden mi söylüyoruz? Çünkü güzel bir kahvaltıyla metabolizmayı uyandırarak başlamak önemlidir. Özellikle günün geri kalanında kendini daha dinç, daha mutlu ve daha az tatlı ihtiyacı içinde bulmak isteyenler için.
  3. Ara öğünsüz diyetler: Sağlıklı bireyler için en uygun beslenme şekli 3+3 şeklindedir. Yani, 3 ana öğün, 3 ara öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğün yapmadığınız takdirde ana öğünlerde kontrolü kaybedip normalden çok daha fazla tüketim içinde olabilirsiniz. Ayrıca gün içinde metabolizmanın sürekli uyanık kalması için de ara öğünler şart.
  4. Düşük yağlı ürünleri çok fazla ve sık tüketmek: Yağsız damgasını görünce hemen aldığımız bu ürünlerin çoğunda şeker eklentisi bulunmaktadır. Yağdan kaçmaya çalışırken bu sefer de diyet örüntüsünde şekere takılanlardan olmayın.
  5. Az su tüketimi: Su için bir nevi vücudun yakıtı diyebiliriz. Kaloriyi azaltmasına rağmen kilo veremeyenlerin en başta gözden kaçırdığı nokta ne yazık ki sudur. Suyu az tüketen kişilerde metabolizma uyarılmaz ve yağ yakımı yavaşlar. Günde 2-2.5 litre su içmeyi sakın unutmayın.
  6. Süt grubu besin bulunmayan diyetler: Kalsiyum içeriği bulunmayan ya da gereğinden az bulunan diyetlerde yağ yapımı olmaktadır. Süt, yoğurt, ayran vb. süt ürünü bulunmayan diyetleri uygulamak size yağ olarak geri dönecektir.
  7. Her gün tartılmak: Siz her ne kadar motive olduğunuzu söyleseniz de durum ne yazık ki öyle değil. Her gün tartılmak, bu durum üzerine çok kafa yormak vücuttan kortizol hormonu salgılatmaktadır. Bunun sonucunda ise yağ yakımı yavaşlamakta ve vücut ödem tutmaktadır.
  8. Gerçekçi olmayan hedefler: Kısa sürede fazla kilonun tamamından kurtulacağını düşünmek çok da doğru bir hedef olmaz değil mi? Beklentinizi gerçekçi tutmamak sizi bir süre sonra diyetten uzaklaştırır ve motivasyonunuzu kaybettirir. Bilinçli hedefler ise diyete olan inancınızı ve uyumunuzu arttıracaktır.
  9. İçecek dikkatsizliği: Mideyi doldurmasını istediğiniz özellikle şekerli içecekler boş kalori alımı demektir. Onun yerine tüketeceğiniz sağlıklı ara öğünler ile hem vücudunuzu beslemiş hem de fazladan kalori almamış olursunuz.

Siz de bu hatalara dikkat ederek bir daha denemeye ne dersiniz?

 

Rabia Yoran
Takip edin

Rabia Yoran

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden şeref öğrencisi olarak mezun olmuştur.
Üniversite eğitimi süresince, Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesi onkoloji, nutrisyon destek, genel ve estetik cerrahi, poliklinik, dahiliye bölümlerinde ve Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yetişkin beslenmesi üzerine; Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi’nde çocuk beslenmesi üzerine; özel bir catering firması ve Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri mutfağında kurum beslenmesi üzerine stajlarını başarı ile tamamladı.
Lisans eğitimi sırasında "İntestinal Mikrobiyota Ve Sağlık İlişkisi" üzerine bir seminer hazırladı. Bitirme tezi olarak da "Tabak Renginin Besin Alımı Üzerine Etkisi" adlı konuyu inceledi. Kaliteli bir yaşamın ilk adımının dengeli ve doğru beslenmek olduğunu savunan ve beslenme programlarını bu amaçla yazan Rabia Yoran 2018 yılının ağustos ayında Dorest ailesine katıldı. Şuan Nazilli şubesinde danışan kabulüne devam etmektedir.
Rabia Yoran
Takip edin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp