Çoğumuz yazın daha rahat kilo verse de kışın bu kiloları hep aldığını söyler. Peki bir dönem rahat geçerken sizce neden kışın daha çok zorlanırız?

Bunun sebepleri aslında şöyle;

  • Vücut ısısının korunabilmesi için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyan metabolizmamız kişiye daha çok besin tüketmesi için uyarılar gönderir. Dengeyi kuramamak sonucunda da aldığımız kaloriler bize kilo olarak geri döner.
  • Kısa gün uzun gece kişilerin yeme düzenini bozmaktadır. Atlanan öğünler düşen kan şekeri nedeniyle daha karbonhidrat ağırlıklı beslenmenize neden olurken bu beslenme düzeni ise genelde akşama yığılmaktadır.
  • Fayda görülen güneş ışığı maruziyeti azalır. Bu durum hem “D vitamini” açısından problem yaratarak metabolizmanızı yavaşlatır. Hem de düşük D vitamini depresifliğe de neden olduğu için besin tüketiminizi arttıracaktır.
  • Havanın serinlemesi ile birlikte alınan sıvı da azaldığı için yine metabolizmada yavaşlamalar görülmektedir.
  • Egzersizin sıklığında ve/veya süresinde görülen azalmalar alınan fazla kalorilerin de yakılmasına engel olmaktadır.
  • Giydiğimiz bol ve kalın kıyafetler alınan kiloyu saklamanıza yardımcı olduğu için gerçekler ile yüzleşmenizi de zorlaştıracaktır.

Ancak şimdi şahane bahar aylarına geldik. Sırada alınan bu kiloları vermek var. Ancak yazın verdiğiniz kiloları tekrar almak istemiyor hatta daha da vermek istiyorsanız dikkat edeceğiniz ufak noktalar ile kışın da bu mümkün.

Unutmayın, sağlıklı beslenmenin mevsimi olmaz.

Whatsapp