Vaktinizin çoğu masa başında mı geçiyor?
Gün içinde hareketiniz yeterli değil mi? Günde sadece 1 veya 2 öğün besleniyorum diyorsanız bu yazı tam sizin için.

Ofis çalışanları bütün gününü masa başında geçirmekte ve Günlük enerji harcanmasının az olması sebebiyle vücuttaki kas oranı uzun vadede azalmaya neden oluyor. Ayrıca bu meslek grubunda düzensiz beslenmeyle birlikte kilo alımları da yavaş yavaş kendini belli etmeye başlıyor. Uzun süreli açlık, sağlıksız besin seçimi, çay- kahve-meşrubat tüketiminin fazla olması ve buna bağlı olarak su tüketiminin az olması kişilerin kilo almasında en büyük etken denilebilir.
Spora da vakit ayıramıyorsanız mutlaka beslenmenizi gözden geçirin ve düzene oturtmaya özen gösterin.
İş hayatınızdaki stresin fazla olması da kilo alma nedenlerinden birisi olabilir. Stres durumunda da fazla salgılanan hormonlar yeme isteğini artırır ve canınızın daha çok şekerli şeyler istemesine neden olur. Bu şekilde devam eden bir süreç size ne yazıkki kilo ve beraberinde sağlık sorunları getirebilir.

Hem hareketsiz yaşam tarzı hem beslenme düzensizliği, obezite, insülin direnci, kas-iskelet sistemi hastalıkları, Dvitamini eksikliği, yüksek kolesterol gibi sağlık sorunlarına neden olabilmektedir.
Sizlere sunacağım önerilere mutlaka bir göz atın…

1- Sabahları simit, poğaça yerine protein açısından dengeli( yumurta, peynir, 1-2 dilim tam tahıllı ekmek) bir kahvaltı ile güne başlamak hem sizi tok tutar hem de çalışma süresince enerjinizin düşmesini engeller

2- Aşırı çay – kahve – meşrubat tüketimini azaltın. Kahve tüketimi günde en fazla 3 fincan olmalıdır, çay için ise 3-4 bardak yeterlidir. Bunu yaparken su tüketiminin en az 2 litre olmasına özen gösterin.

3- Öğün atlamayın. Öğün atlamak size sadece kilo getirir ve bedeninizin aç kalması metabolizmanızın yavaşlamasına neden olur.

4- Gün içinde açlığınızı bisküvi, kraker gibi atıştırmalıklardan değil kuru meyveler, ceviz, badem, fındık gibi yemişlerden oluşan bir ara öğün tabağından tercih edin.

5- Hareketsizlikten kaynaklı kabızlık problemi sık sık yaşıyorsanız, posa tüketiminizi artırın. Elma, armut, ayva gibi meyveler, yeşil yapraklı sebzeler ile bir salata, kurubaklagillere veya keten tohumuna günlük beslenmenizde yer verin.

6- Düzenli uyuyun. Uyku düzeniniz yok ise bu durum da sizin gün içindeki çalışma saatlerinde enerjinizi etkileyecektir aynı zamanda da kilo almamak için buna dikkat edin.

7- Toplu yemek hizmetlerinde yemek yediğinizde yemeklerin yağını süzerek tüketin ve yemeklerle birlikte içecek tüketmemeye özen gösterin.

8- Yemeklerinizi yerken hızlı yememeğe çalışın, en az 15 dakikaya yemek yeme sürenizi uzatmaya çalışın.

9- Tuzlu besinlerin tüketimini azaltın. Gün içerinde hem hareket kısıtlılığı hem de tuz tüketiminin fazla olması ödeme neden olur ve kilo vermenizi olumsuz etkiler.

10- Haftanın birkaç günü evde küçük egzersizler yaparak veya açık havada yürüyüşler yaparak geçirmeniz sizin hem kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar hem de kaslarınızı çalıştırmak kilo verme sürecinize destek olur.

Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Lisans dönemini 2017 yılında Artvin Çoruh üniversitesinden mezun olarak tamamlamıştır. Lisans hayatı boyunca Klinik beslenmesi, Anne ve Çocuk Beslenmesi, Hastalıklarda Beslenme ve Kurumsal Beslenme Üzerine eğitimler almış olup , Adana Numune eğitim ve Araştırma Hastanesinde, RTE Eğitim ve araştırma hastanesinde, Artvin Devlet Hastanesinde Stajyer Diyetisyen olarak eğitimini tamamlamıştır. Kanser ve Beslenme, Sporcu Beslenmesi üzerine eğitimlere katılmıştır. 2017 yılında bir catering firmasında Kurum Diyetisyeni olarak, 2018 yılının ilk aylarında ise Adana'da Ozon Terapi Ünitesinde Klinik Diyetisyeni olarak çalışmıştır. 2018 Eylül ayından itibaren Dorest Güzellik Merkezinde çalışmaktadır.
Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp