İsmi paleolitik (taş devri) devrinin kısaltmasından gelmektedir. Aslında bu diyetin nasıl uygulandığı biraz da adından belli değil mi? Eski insanlar gibi yeni nesil besinlerden uzak durarak modern çağ hastalıklarına da yakalanmamak esas hedef.

Şimdi, kendinizi eski çağlarda yaşayan bir mağara insanı olarak düşünün. Neler tüketemezsiniz? Hazır gıda? Tuz? Şeker? Mevsimi olmayan sebze-meyveler? İşte bu diyette bunların hepsini hayatınızdan çıkartmanız gerekiyor. Tuz, şeker, beyaz un, patates, tahıllar, baklagiller ve özellikle hazır gıda tüketimine kesinlikle karşı olan bir diyet. Amaç; mevsimine göre taze ve organik besinlerle beslenmek, doğal yağlar ve hayvansal gıdalar sayesinde de protein tüketimini artırmak. Yani et, deniz ürünü, yumurta, sebze-meyve ve kuruyemişler serbest. E daha ne olsun diyebilirsiniz. Ancak durum ne yazık ki öyle değil. Dikkat edilmesi gereken birçok nokta var. Bunlar neler mi?

  1. Bol bol güneşlenin. D vitamin eksikliği ile baş etmenin en kolay yolu budur.
  2. Az pişirin.En iyisi buğulama ve ızgara yöntemleridir.
  3. Doğal hayvan etlerini tüketin.
  4. Sıvı tüketiminizi arttırın.
  5. Günde 6-8 saat uyumaya çalışın.
  6. Muhakkak spor yapın.
  7. Alkol ve sigara kullanımını azaltın, hatta hiç kullanmayın.
  • Kısa dönemde: İnsülin direncini kırdığı için artan yağ yakımı ile hızlı kilo verimi sağlar.
  • Uzun dönemde: Beslenmede olmayan birçok besin nedeniyle kişide yetersizlikler görülebilir. Örüntü içinde düşük karbonhidrat, yüksek protein alındığı için zamanla kan şekeri değerlerinde aşırı düşmeye neden olabilmektedir. Ayrıca bu beslenme düzeni başta kilo verdirse de profesyonel bir sporcu değilseniz fazla proteini tolere edemeyen vücudunuzda kalp ve böbrek rahatsızlıkları meydana gelebilir.

 

 

Rabia Yoran
Takip edin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp