Diyete gelen danışanlarımız bazen hep sebze yiyeceği ,damak tadına hitap etmeyecek şeyler yiyeceği vb. Gibi önyargılarla gelebiliyor. Ancak herkesin her yörenin beslenme alışkanlıkları farklıdır ve biz beslenme uzmanları bunu değiştirmeyiz. Sadece tüketim sıklığında ve miktarıyla küçük değişimler yaparak kalıcı kilo kayıpları için dikkat etmek gerekir.
Diyet sürecinin beraberinde kilo vermenizin kalıcı olmasını sağlamak için yaşam tarzınızı değiştirin derim hep. Peki bunu nasıl yapacağız diyorsanız, ilk olarak mutfağınızdan başlayın. Yemek pişirirken kullandığınız yağa dikkat etmekle başlayabilirsiniz.
SAĞLIKLI PİŞİRME TEKNİKLERİ UYGULAYIN
-Fırında pişirme
Et, tavuk, balık, sebze ve meyvelerinizi fırında pişirerek hem besin öğeleri kaybını minimuma indirmiş olursunuz hemde yağ miktarını kontrollü tüketmiş olursunuz.

-Kısık Ateşte Pişirme
Bu pişirme yönteminde besinler önce kısa süreliğine yüksek ateşte renk değişitirinceye kadar tutulur. Ardından çok az miktarda su ilave ederek kısık ateşte pişirilir. Suya ek olarak sebze suları veya domates ekleyerek hem damak tadınıza hitap eder hem de kalori miktarını kontrol etmiş olursunuz.

-Izgara
Bu yöntemde besinlerin her tarafının eşit miktarda pişirilmesi gerekir. Açık havada kömür ateşinde pişireceksiniz ateş ile besin arasında en az 25 cm olmasına dikkat edin. Besinlerin alevle temas etmemesine dikkat edin.

-Poşe Yöntemi
Bu yöntemde en çok kullanılan besin yumurtadır. Yumurtayla yapılan ve sağlıklı aynı zamanda lezzetli olan yemek ise çılbırdır. Poşe yaparken amaç besinin şeklinin korunmasıdır.

– Sote yapma
Küçül ve ince kıyılmış besinlerin çabucak pişirilmesi için sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Et veya tavuk ile yapılan yemeklere ilave yağ koymadan sebzeleri karıştırarak yağ kontrolü ile yemeği pişirebilirsiniz. Yanmaz tencerelerde yağ koymadan yemekleri yapabilirsiniz. Sadece sebze sote yapacaksanız ise 1 kilo sebze için 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile yemeğinizi pişirebilirsiniz.

– Haşlama
En kolay pişirme yöntemidir. Besinleri haşlarken az miktarda su koyarak besin değerini korumak için haşlama yöntemiyle et, tavuk ,sebze yemeklerinizi pişirebilirsiniz.Burada önemli olan diğer bir nokta ise besinlerin haşlama suyunun dökülmemesi gerektiğidir.

ÖNEMLİ NOTLAR:
– Yemeklerinizi pişirirken yağda kızartma, kavurma yerine yukarıda bahsettiğim pişirme yöntemlerini tercih edin
– Salata ve çorba soslarına dikkat edin, böylece fazladan yağ tüketimini azaltmış olursunuz
– Kurabiye ve keklerde şeker yerine meyvelerden, pekmezden yararlanın
– Fırında yağsız pişirme için yağlı kağıt kullanın
– Meyvelerin suyunu değil kendisini tüketin , böylece fazladan kalori alımını engellemiş olursunuz
– Pirinç yerine bulgur tercih edin, bulgurun doyuruculuğu pirince oranla daha yüksektir
– Tatlı isteğinizi meyvelerle veya sütlü tatlılardan tercih edin
– Patatesi kızartmak yerine baharatlayıp fırında pişirin
– Gün içinde mutlaka taze sebze ve meyve tüketin

Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar

Beslenme ve Diyet Uzmanı - Dorest Güzellik ve Obezite Merkezi
Lisans dönemini 2017 yılında Artvin Çoruh üniversitesinden mezun olarak tamamlamıştır. Lisans hayatı boyunca Klinik beslenmesi, Anne ve Çocuk Beslenmesi, Hastalıklarda Beslenme ve Kurumsal Beslenme Üzerine eğitimler almış olup , Adana Numune eğitim ve Araştırma Hastanesinde, RTE Eğitim ve araştırma hastanesinde, Artvin Devlet Hastanesinde Stajyer Diyetisyen olarak eğitimini tamamlamıştır. Kanser ve Beslenme, Sporcu Beslenmesi üzerine eğitimlere katılmıştır. 2017 yılında bir catering firmasında Kurum Diyetisyeni olarak, 2018 yılının ilk aylarında ise Adana'da Ozon Terapi Ünitesinde Klinik Diyetisyeni olarak çalışmıştır. 2018 Eylül ayından itibaren Dorest Güzellik Merkezinde çalışmaktadır.
Yeşim Üngör Aktar
Takip Edin

Yeşim Üngör Aktar Son Yazıları (Tümünü Gör)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp