Çağımızın en büyük problemlerinden biri olan fazla kilo ile mücadele için hepimiz farklı yollara başvurabiliyoruz. Medyanın da etkisiyle adını çok sık duyduğumuz, kısa sürede sonuca ulaşmayı vaat eden popüler diyetler, genellikle bireylerde Yo-Yo dediğimiz etkiyi yaratarak verilen kiloların hızlı ve fazlası ile geri almasına neden oluyor. Bu durumda kişilerin sağlıklı bir şekilde kilo vermeleri zorlaşıyor. Mucize gibi görünen popüler diyetler sizi; tek yönlü, düzensiz ve sağlıksız beslenmeye yönlendirmektedir. Ayrıca bu tür hızlı kilo verimi sağlayan diyetler beraberinde de birçok sağlık sorununu getirebiliyor.

Normalde zayıflama diyeti sırasında kişinin ayda 4-6 kilo kaybetmesi en sağlıklı olandır. Popüler diyetler ise haftada, hatta bir günde bu rakamlarda kilo kaybını garanti eder. Ancak kilo kaybının vücuttaki fazla yağdan olması gerekmektedir. Bu diyetlerle ise genellikle kas ve su kaybı görülür. Bu durum da ilerleyen zamanlarda vücut direncinde düşme, vücudun asit baz dengesinde bozulma, regl düzensizliği ve çocuklarda büyüme-gelişmenin yavaşlamasına sebep olabilmektedir.

Sağlıklı kilo verimi için muhakkak beslenme programları bir diyetisyen tarafından ‘’kişiye özel’’ olarak hazırlanmalı, kontrolünün ve devamlılığının diyetisyen eşliğinde olmasına özen gösterilmelidir.

Birçok olası yan etkisi bulunan bu diyetlerin sık sık ve uzun süreli devam etmesi kişiyi psikolojik yönden de etkilemektedir. Özellikle gençlerde daha sık görülen yeme bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olabilir.

Şimdi, biraz popüler diyetleri konuşmaya ne dersiniz?

Açlık Diyeti

Bu diyetlerde günde yaklaşık 600-800 kalori alınmaktadır. Özellikle 70’ler ve 80’lerde moda olan ve günümüzde tekrar gün yüzüne çıkan beslenme programlarıdır. Ancak kısa vadede uygulanmalıdır. Çünkü;

  • Kısa dönemde: Az alınan kaloriden dolayı kilo verimi muhakkak olacaktır. Ancak karbonhidratın gerekenin altında olmasından kaynaklı vücutta su kayıpları meydana gelmektedir.
  • Uzun dönem: Gereksinimin altında alınan kalori başta kilo verimi sağlasa da uzun vadede kişiyi halsiz düşürebilmekte ve verilen kilonun yağdan olmamasına neden olmaktadır. Hızlı kilo kaybı sonucunda yavaşlayan metabolizma ise ilerisi için kilo verimini daha da zorlaştırır.

Tek Tip Beslenme

Çoğunlukla karbonhidrat oranı yüksek, protein ve yağ oranı düşük olan diyetlerdir. Tek tip olarak sebzeler tercih edilmektedir.

  • Kısa dönemde: Azalmış kalori alımı sonucunda kilo verimi hızla başlayacaktır.
  • Uzun dönemde: Özellikle protein bakımından yetersiz olduğu için kişinin kas kaybına neden olabilir. Ayrıca bu diyetler pek çok vitamin ve mineral yönünden de oldukça yetersizdir. Kansızlık, dikkat azalması, yorgunluk, sindirim problemleri ve daha çoğalabilecek sorunlara yol açabilirler.

Gelecek yazımda popüler diyetlere devam edeceğiz. Siz de aklınıza gelen başka diyet uygulamaları hakkında bilgi almak isterseniz bana yazmayı unutmayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp